Gilytė, Patricija

Tema:Menininkai

 

PATRICIJA GILYTĖ

1972

Lietuva, Vokietija

4 MILIJONAI_UOSTAS. 2011. Porolonas, video filmas. Instaliacija

Daugumos mano performansų ištakos yra videoperformansuose, atliktuose gamtoje be publikos. Aš teikiu pirmenybę beribei gamtos erdvei: laukams, jūros pakrantei ar smėlėtai dykvietei, kur žmogaus kūnas netenka mastelio ir prasiplečia. Gamtos poveikis – vėjas, šviesa, šešėlis – taip pat lipdo ir formuoja mano darbus.

Dirbdama su porolonu naudoju į kūną orientuotus didelio mastelio patiesalus: nors jų paviršius tuščias, jie vis tiek tampa nuoroda į tai, kad trūksta žmogaus kūno. Porolono paviršių sieju su žmogaus oda, o peizažą suvokiu kaip žemės odą. Priklausomai nuo konteksto ir nuo išsidėstymo erdvėje,…

Plačiau

Lee, Chunghie

Tema:Menininkai

 

CHUNGHIE LEE

Pietų Korėja

 

BEVARDĖS MOTERYS. 2011

Instaliacija

Chunghie Lee yra tekstilės menininkė ir rašytoja, ji dėsto Seulo (P. Korėja) ir užsienio universitetuose, įskaitant Rod Ailando dizaino mokyklą JAV ir Evteko dailės ir dizaino institutą Suomijoje. Jai suteikti dailės bakalauro ir magistro laipsniai Hongiko universitete Seule, Korėjoje; 1994 metais ji gavo Fulbraito stipendiją dirbti Rod Ailando dizaino mokykloje. Čia ji pademonstravo tradicinę bojagi (Bo-ja-ki) techniką, kurią naudoja kūryboje.

Kai per 1999-ųjų žiemos sesiją Rod Ailande Chunghie Lee primą kartą už Korėjos ribų pradėjo dėstyti bojagi techniką, ji nė neįsivaizdavo, kaip menininkų ir amatininkų sudomins ši tradicinė korėjiečių technika.…

Plačiau

Hillard, Ainsley Rewind into the Future

Tema:Menininkai

Ainsley Hillard

1987
Jungtinė karalystė

PĖDSAKAI. 2008. Garso ir tekstilės instaliacija

Menininkė iš Velso Ainsley Hillard savo garso-tekstilės instaliacijoje „Pėdsakai“ („Traces“) naudoja tradicinę tekstilę kartu su modernia skaitmenine programine įranga. 2008-ųjų lapkritį sukurtas darbas susideda iš dešimties penkiolikos rankomis austų dalių ciklo, teatrališkai išdėstyto erdvėje, apsupto skaitmeninio garso efektais. Vaizdas, jutimas ir garsas susilieja sukurdami daugiasluoksnį jutiminį patyrimą.

Dauguma Ainsley Hillard darbų, atskleisdami sąsajas tarp praeities ir dabarties, iki šiol būdavo sukurti site-specific principu (pritaikyti konkrečiai vietai). Minimos atminties ir nostalgijos idėjos, o palikti konkrečioje vietoje pėdsakai tampa simboliniais ženklais. „Pėdsakai“ primena, kaip anksčiau buvo naudojama galerija „Mission“, esanti Svonsyje, Velse,…

Plačiau

Cook, Lia

Tema:Menininkai

 

LIA COOK

JAV / USA

LIA COOK gimė 1942 m., studijavo Kalifornijos universitete, Berklyje, ir 1973 metais apsigynė meno ir dizaino srities magistro laipsnį. Profesorė nuo 1976 m. iki šiol ji dirba Oklande, Kalifornijos meno kolegijoje. Lia Cook darbai buvo eksponuojami daugelyje parodų, tarp jų: Lozanos bienalėse (1989 m. ir 1992 m.), Kioto tarptautiniame tekstilės konkurse (1989 m. ir 1992 m.), parodoje „Amatai šiandien JAV“ (keliaujanti paroda, 1992 m.); nacionalinio dizaino trienalėje „Dizainas dabar“, Cooper-Hewitt muziejuje, Niujorke (2006 m.); tarptautinėje pluošto meno bienalėje „Nuo Lozanos iki Pekino“ (Pekinas, Kinija, 2008 m.), čia ji pelnė auksinį apdovanojimą.

Peržengdama amatų, dizaino…

Plačiau

Oržekauskienė, Laima

Tema:Menininkai

 

Laima Oržekauskienė

1959

Lietuva

PENKIASDEŠIMTMETĖS. PITIJOS

Laimos Oržekauskienės kūryba skleidžiasi per apgalvotą ritualo įprasminimą ir dėmesingumą reiškinių ištakoms ir tradicijai, kaip didesniam žinojimui. Ritualą ji ne tik interpretuoja, bet ir atlieka. Susitapatina su juo, milimetras po milimetro primušdama ataudų siūlą metmenimis. Vienumoje. Savaitė po savaitės. Kiekviena detalė jos austame paveiksle yra prasminga: ir motyvas, ir raštas, ir technika, ir medžiagos. Kūryboje autorė naudojasi gausiu pasaulinės kultūros paveldu. Ir jame ieško moters būties įprasminimo kodų. Arba pati juos kuria.

Dar garsiajame keturių dalių tapiserijų cikle „Moterys arhatos: Danutė, Lina, Violeta, Kristina“ (2003–2005) Laima vaizdavo moteris, net vardais jas pavadino, bet…

Plačiau

Schira, Cynthia

Tema:Menininkai

CYNTHIA SCHIRA

JAV

 

PIRMYKŠTĖ PRASMĖ / ETYMON. 2010.

Medvilnė, žakardinis audimas. 300 x 1500 cm.

 

CYNTHIA SCHIRA rengia parodas daugiau nei 40 metų ir yra viena iš įtakingiausių šiuolaikinės tekstilės pasaulio figūrų. Nuo 1983 m. ji naudoja kompiuterizuotas stakles sudėtingoms austos tekstilės struktūroms sukurti ir buvo viena pirmųjų tekstilininkų, kuri pritaikė kompiuterizacijos potencialą rankiniam audimui. 2000 m. Cynthia Schira gavo auksinį medalį iš Amerikos amatų valdybos (American Crafts Council) už viso gyvenimo laimėjimus, o 1989 m. – dailiųjų menų garbės daktaro vardą Rod Ailando dizaino mokykloje. Jos darbų galima rasti Metropolitano meno muziejaus kolekcijose, Filadelfijos meno muziejuje, Čikagos…

Plačiau

Weigel, Almyra

Tema:Menininkai

 

ALMYRA WEIGEL

Lietuva, Vokietija

1964

KAIP SPAGEČIAI TAPO LAIDU arba MANO DARBŲ METAMORFOZĖS ISTORIJA. 2010-2011. Instaliacija

Pradžioje buvo noras. Noras kurti juvelyriškas struktūras. Šios struktūros turėjo būti trapios, lanksčios ir grakščios. O spagečiai atrodė nuostabi medžiaga, kurią galima paversti tokiomis rafinuotomis struktūromis.

Galiausiai pasirodė, kad makaronai išties pernelyg subtilūs, todėl pasakodama, kaip formavosi mano kūriniai, negaliu pristatyti „gyvų“ struktūrų iš spagečių. Dabar jos – tik brangūs prisiminimai apie pradžių pradžią.

Tačiau tuo metu, 1999-aisiais, labai trumpai egzistavo juvelyriška instaliacija, pagaminta iš spagečių. Ji vadinosi „Nekabink makaronų!“

Mačiau, kad darbas geras, todėl jis tapo prototipu, atspirties tašku ir įkvėpimo šaltiniu…

Plačiau

Watanabe, Hiroko

Tema:Menininkai

HIROKO WATANABE

Japonija

 

RAUDONOS MEDŽIAGOS JUDĖJIMAS. Linas, medvilnė, viela, metaliniai siūlai, rankinis audimas. 132 x 93 x 19 cm

Šį kūrinį išsirinkau iš projekto, pavadinto Aka no shiriizu (Raudonoji serija). Visada labai žavėjausi medžiaginėmis tekstilės savybėmis, o ypač mane traukia raudona spalva, paslaptinga spalva, įkūnijanti tiek jang, tiek in – Rytų Azijos kosmologijoje supriešintus vyriškos ir moteriškos prigimties principus. Nusprendžiau pažiūrėti, kas atsitiktų, jei pabandyčiau sujungti ir atskleisti stulbinantį audinio stiprumą ir stebuklingą raudonos spalvos galią, naudodama siūlus, dažytus labai ryškiai raudonais dažais, gautais iš šiuolaikinių cheminių dažų. Ketinu ir toliau naudoti pažangiausiomis šiuolaikinėmis technologijomis sukurtus audinius, kad išreikščiau…

Plačiau

Valya

Tema:Menininkai

VALYA

1955
JAV

VISKAS, IŠSKYRUS ATMINTĮ. BABA  2010. Vilna, šlapias vėlimas. 620 x 580 cm.

Ši istorija yra tikra, asmeninė, bet universali. Lou buvo įvaikintas. Daugelį metų jis bandė išsiaiškinti, kas jo tikrieji tėvai, bet nesėkmingai. Ilgainiui Lou nustojo jų ieškoti. Stebėtina, bet šiuolaikinio mokslo pažanga leido atskleisti jo paslaptį stulbinančiu būdu. Atsakymas buvo jo kraujyje, tiksliau, jo DNR molekulėse. Atrodo, mūsų kraujas yra laiko mašina, kur parašyta didžiausia visų laikų istorija, bet tik pastarąjį dešimtmetį atradome būdą jai perskaityti. Pastaruosius 15 metų mokslininkai naudojo pažangiausias biologines ir genetines technologijas, kad ištirtų mūsų istoriją, žmonijos istoriją, istoriją, kaip mes užkariavome pasaulį.…

Plačiau

Puranen, Silja

Tema:Menininkai

SILJA PURANEN

1961

Suomija

Savo darbuose dėmesį sutelkiu į nenumatytus gyvenimo procesus ir kontrastą tarp realybės bei plačiai priimtų idealų. Kokio gyvenimo tikimės (ar tikisi kiti) ir kas laukia tų, kurie neatitinka normų? Kas nutinka, kai nebegalime kontroliuoti situacijos?

Darbams naudoju tekstilę, turinčią istoriją. Ant sudėvėto paviršiaus perkeliu skaitmenine technologija pakoreguotas nuotraukas, po to daigstau ir siuvinėju. Mano darbuose susijungia šiuolaikinės technologijos ir tradicinis „lėtas“ amatas. Kieta ir minkšta. Dėvėta namų tekstilė simbolizuoja namus, užuovėją, atmintį, kūną ir tapatybę. Nuotraukos pasakoja istorijas apie individo ir visuomenės santykius. Seni skiautiniai audiniai ir užklotai apsaugo ant jų atspaustas žmonių figūras. Audiniai, kuriuos…

Plačiau

Gelūnienė, Vita

Tema:Menininkai

 

VITA GELŪNIENĖ

1969

Lietuva

VIENARAGIO MEDŽIOKLĖ. 2010-2011. Tapiserija, klasikinis gobeleninis audimas

 

Šis kelerius metus austas kūrinys remiasi keliais tekstilės klestėjimo laikotarpiu (XV–XVI a.) sukurtais ir iki šiol grožiu bei paslaptingumu nepralenktais tapiserijų ciklais. Juos vienija milflerų (pranc. mille-fleurs – tūkstantis gėlių) stilistika bei vienas pagrindinių veikėjų vienaragis – nekaltybės, skaistumo, laimės simbolis. Pirmasis ciklų – „Vienaragio medžioklė“ (1495–1505, Briuselio (?) dirbtuvės), jo pavadinimą kaip tiesioginę nuorodą pasirinkau ir savo tapiserijai, – septyniose dalyse vaizduoja labai dramatišką vienaragio sugavimo istoriją. Toje istorijoje išausti ir aistra, ir kraujas, ir skausmas, ir ginklai, ir plėšrumas, ir romumas, ir kovojantys herojai –…

Plačiau

Likšaitė, Inga

Tema:Menininkai

INGA LIKŠAITĖ

Lietuva / Vokietija

1972

MOTERS PERDARYMAS 2011. Siuvinėjimas, instaliacija choreografijai

Kvietimas dalyvauti kūrybinėje programoje ŠOKAM / PLAY ir kurti kartu su choreografais nukreipė mano dėmesį į judesį ir judesio suvokimą kaip trasą ar formą laike. Lyginu ją su laiko origamiu, kurį galima būtų lankstyti ir naujoviškai perlanksčius sukurti naują turinį (perfrazuojant Deleuze). Daug kartų ką nors perdarant turinys kinta, bet susidėlioja nauji raštai.

Instaliacijai, kuri taps scena šokiui, imu anksčiau darytus savo kūrinius, fragmentus iš bendrų projektų, juos karpau, kopijuoju, dubliuoju ar perdarau iš naujo kitu masteliu ar kitoje medijoje. Jie įgauna naują geometriją, kitą struktūrą ar raštą. Kiekvienas…

Plačiau

Ekdahl, Annika

Tema:Menininkai

 

Annika Ekdahl ir DAM

Švedija

KŪNUI. 2010-2011. Tapiserija ir bendradarbiavimo metu su studentais sukurta instaliacija

Kauno bienalei TEKSTILĖ ’11 skiriu tapiseriją „Neabejotinai auksinis“, kurioje vaizduojamas kūnas, papuošta asmenybė, apsupta dekoratyvių ir gražių dalykų, ornamentų, gėlių, aukso ir lengvų spalvinių sluoksnių. Tai daiktai, kuriuos aš vertinau nuo vaikystės, o šiame kūrinyje nusprendžiau įvardinti.

Bet dabar papasakosiu jums kitą istoriją apie tai, ką aš vertinu. Ji yra apie mano studentus.

Mano paskyrimas tekstilės meno dėstytojos pareigoms Geteborgo universiteto Dizaino ir amatų mokykloje (DAM) šį spalį baigiasi. Man buvo didelė garbė bendrauti su ateinančios kartos tekstilės menininkais, stebėti jų kūrybinius sprendimus ir…

Plačiau

Chao, Min-Tzu

Tema:Menininkai

MIN-TZU CHAO

1983
Taivanas

DVIGUBA LAIMĖ – taivaniečių vestuvinės suknelės nuo 1900 iki šiandien. 2010–2011. Skaitmeninė spauda ant popieriaus

Moters jausmas apie meilę ir santuoką yra išreikštas per marginimo raštą. „Moterimi tampama, o ne gimstama.“ Simone de Beauvoir

Žemėlapis ne tik rodo geografines vietoves, bet ir pasakoja istorijas. Dažnai žemėlapyje informacijai perduoti ir vizualiai komunikacijai pasiekti naudojami simboliai. Šiame projekte modernus simbolizmas pasitelkiamas siekiant interpretuoti tuos laikus, kai gimė, gyveno ir tekėjo keturios Taivano moterų kartos. Jis siekia suprasti Taivano moterų gyvenimo patirtį tradicinėje, patriarchalinėje visuomenėje, atskleisti drąsią šių moterų dvasią. Be to, pastarųjų keleto šimtų metų socialinių pokyčių, politinių intervencijų…

Plačiau

Bogdanienė, Eglė Ganda

Tema:Menininkai

EGLĖ GANDA BOGDANIENĖ

1962

Lietuva
ĮSIVAIZDAVIMAI. 2011. Instaliacija

Tai tekstilės kūrinių ciklas apie moterų (žinoma, gali būti ir vyrų) fantazijas, kurių pagrindas – siekis būti mylimoms ir mylėti. Dažnai suvokiame, kad negyvename savo vizijose sukurto laimingo gyvenimo, tačiau nedrįstame sau pripažinti esančios nelaimingos, neturime aiškaus, motyvuoto apsisprendimo ir stiprybės keisti save ar aplinką. Tuomet siekis tapti savo vaizduotėje sukurto laimingo gyvenimo dalyviu pereina į fantazijų nėrinį, kuris pinasi iš asmeninių patirčių, perskaitytų knygų, pamatytų filmų, atsitiktinių gatvės vaizdų, nuogirdų… Belieka atpalaiduoti fantaziją ir kūrybiškai pasinerti į neišgyventų, bet įsivaizduojamų situacijų, nepatirtų, bet geidžiamų jausmų, potyrių ir aistrų platybę. Pamiršus padorumą, gėdą…

Plačiau

Žaltauskaitė Grašienė, Monika

Tema:Menininkai

MONIKA ŽALTAUSKAITĖ-GRAŠIENĖ

1975

Lietuva

KVĖPAVIMAS. 2010. Medvilnė, poliesteris, kompiuterizuotas žakardinis audimas. Instaliacija. 2 x (300 x 300 cm). Įgyvendinta: UAB “Audėjas”

Mano istorija prasidėjo 2007-aisiais, kai gimė sūnus. Praleidau daug laiko ligoninėje, o paskui vaikščiojau koridoriais… tai buvo laukimas, laukimo laikas. Tada pradėjau mąstyti apie tai, kaip sustabdyti svarbiausią mūsų gyvenimo įvykį ir išausti kūrinius apie vaiko gimimą. Šešios šeimos sutiko dalyvauti mano projekte. Jų ką tik gimusių kūdikių fotografijos išaustos kompiuterine žakardine technika. Užfiksuoti pačią svarbiausią žmogaus gyvenimo akimirką man atrodo svarbu ir reikšminga. Stebėdama gimimą, įsitikinau, kad kiekvienas jų labai skirtingas, ypatingas. Kūdikiai ateina į pasaulį su sava…

Plačiau

Waugh, Katie

Tema:Menininkai

 KATIE WAUGH

1983

JAV

SURINKTI PASIŪLYMAI. 2010. Popierius, grafitas, piešimas, skaitmeninis video ir garsas. Instaliacija

Šis kūrinys pasakoja šiuolaikinio Amerikos politinio ir institucinio diskurso istoriją. Mane traukia subtiliai ikoniški kultūriniai įpročiai, formuojantys socialinius ir politinius santykius tiesiog tuo, kad jie yra ramūs, nuolat kartojami ir plačiai paplitę. Savo kūriniu siekiu suprasti materialias valdžios, tinkamumo ir tapatybės išraiškas nesuskaičiuojamuose susirinkimuose, aukščiausio lygio susitikimuose ir svarstymuose, kur priimami gyvenimą keičiantys sprendimai.

Čia išryškėja pompastikos ir tradicijos modelis, išreikštas per materialius objektus ir diskurso, debatų bei protokolinių ritualų vietų architektūros interjerus. Konkrečiai kalbant apie mano kūrinį, tekstilės suklostavimas, suspaudimas ir pakabinimas, siekiant perteikti…

Plačiau

Watanabe, Misao

Tema:Menininkai

 

MISAO WATANABE

1978

Japonija

RAUDONAS PEIZAŽAS. 2010.

Vilna, tapiserija. 195 x 400 cm

 

Pluoštas yra dalis tavęs, turi galios išgydyti žmogų ir atpalaiduoja. Tapiserija, turinti tapybos elementų, atliko svarbų vaidmenį perteikiant turinį. Dvasios peizažas, pavaizduotas „Raudoname peizaže“, išreikštas audžiant. Lycoris (raudonoji šypsuolė) yra įdomus augalas. Iš išorės jis gražus, o viduje – baisus ir nuodingas. Be to, yra prietaras, kad jei lycoris atneši į namus, gali kilti gaisras.

Žmonės irgi atveria skirtingas savo puses,- mąstau, žiūrėdama į šį žydintį augalą ir toks mąstymas ir lėmė šio kūrinio atsiradimą.

Daugumos kultūrų žmonės stengiasi suderinti viešumoje tariamus žodžius ir asmeninę…

Plačiau

Wang, Kyung –ae

Tema:Menininkai

 

KYUNG-AE WANG

1955

Pietų Korėja

PIRMINĖ FORMA. 2008. Įvairūs audiniai, siuvimas. Instaliacija

Po ypatingų gyvenimo išbandymų, rankdarbiai leido atgauti stabilumą ir tapo galimybe pamedituoti apie gyvenimą ir save. Siūdama (o tai reikalavo viso mano dėmesio) vis kėliau svarbiausius klausimus apie savo skausmą, agoniją, nerimą ir neviltį.

Dabar mano vyras yra danguje, bet 20 metų jis kentėjo nuo diabeto komplikacijų sukeltų negalių. Kovojant su liga, atrofavosi ne tik jo kūnas, bet ir protas. Mėgindama suprasti šias aplinkybes, skaičiau psichologijos ir psichoanalizės knygas. Kiekvieną kartą, kai jausdavausi išsekinta tos situacijos, pabėgdavau į savo studiją. Visada audinys mane išgydydavo ir…

Plačiau

Schwarz, Tilleke

Tema:Menininkai

 

TILLEKE SCHWARZ

1946,

Nyderlandai

MURKIMO MEDŽIOKLĖ IR NEMOKAMA KOMPENSACIJA. 2008–2010.

Siuvinėjimas rankomis ant lininio audinio

Visi mano kūriniai yra besitęsiančios istorijos dalis, asmeninis modernaus gyvenimo apmąstymas. Įkvėpimas ateina iš kasdienybės, žiniasklaidos ir iš pavyzdžių parinkimo tradicijos. Įtraukiu viską, kas juda, mane stebina ar intriguoja. Rezultatas – subtilus mūsų modernios visuomenės komentaras. „Tikrovė dažnai keistesnė už fantaziją.“

Plačiau