Matson, Christy

Tema:Menininkai

CHRISTY MATSON

1979

JAV

GAMYKLOS GARSAI. 2010.

Video filmas, įrašytas pramoniame tekstilės fabrike

 

Christy Matson „Gamyklos garsai“ („Millsounds“) primena amerikiečių menininko Roberto Morriso „Dėžė, pati skleidžianti garsus“ („Box with the Sound of it’s Own Making“) (1961), kur į riešutmedžio dėžutę įmontuotas savitos konstrukcijos garso takelis (trijų valandų įrašas). Procesas atskleidžiamas kaip nuo laiko priklausantis įvykis, kurio rezultatas tampa to įrodymu. Norėdama iliustruoti tekstilės konstravimo garsą, amerikiečių tekstilės menininkė Christy Matson taip pat jungia vaizdą su garsu. Tuomet garso įrašas tampa žiūrovo patyrimo dalimi, o istorija yra prikeliama gyvenimui ir tvirtai įsišaknija kartu su naujausiomis technologijomis.

Christy Matison yra Pluošto ir medžiagų studijų katedros docentė Čikagos Meno instituto mokykloje, kur dirba ir rankomis valdomomis, ir pramoninėmis žakardinėmis staklėmis. 2009-aisiais ji stažavosi gamykloje „Oriole Mill“, Hendersonvile (Šiaurės Karolina). Ši sritis pietrytinėje Amerikoje tradiciškai laikoma JAV tekstilės gamybos širdimi, o „Oriole Mill“ yra viena iš keleto pramoninės tekstilės gamyklų, atsidariusių XXI a. pradžioje. Tokios gamyklos kadaise buvo produktyvios ir triukšmingos, tačiau dabar, kai JAV ekonomika smukusi, „Oriole Mill“ gamykla ilgą laiką stovėjo nenaudojama. Tokios vietos, kurios paprastai yra veiklos centrai, nurimusios atrodo nykiai ir kelia nerimą, ką Chrity Matson ir norėjo užfiksuoti. Kūrinys perduoda, kokia praeityje buvo garsi Amerikos tekstilės produkcija, su kokiais sunkumais susiduriama šiandien ir abejones dėl ateities.

Valandos ilgumo skaitmeninis įrašas „Gamyklos garsai“ buvo sukurtas sumaišant garso įrašus, kuriuos Christy Matson padarė 2009-aisiais pramoninės žakardinės tekstilės gamykloje. Juos sumaniai sujungusi, galutinį rezultatą gavo 2010-aisiais. „Gamyklos garsai“ parodo, kiek apytiksliai laiko užtrunka rankomis ir pramoniniu būdu nuausti tiek pat audeklo. Pavyzdžiui, pramoniniu būdu gali užtrukti tik minutę tai, kas užima valandą audžiant rankomis. Norėdama susieti šiuos pastebėjimus, Christy Matson paėmė vieną garsinio įrašo minutę ir ištęsė ją iki valandos. Filme girdimas ritmingas audinio gamybos pramoninėmis žakardinėmis staklėmis procesas. Garsas sklinda lėtai, po truputį tampa dramatiškas ir subtilus, o fone skambantis hipnotizuojantis ritmas sudomina ir įtraukia klausytojus.

Ir anksčiau Christy Matson tyrinėjo sąsajas tarp tekstilės ir garso. 2006-aisiais ji stažavosi Čikagoje Eksperimentinio garso studijoje bei Niujorke, „Harvestworks“ skaitmeninės medijos menų centre. Jos patirtis auga aktyviai domintis, kaip sujungti tekstilę su naujausiomis skaitmeninėmis technologijomis, kad paprastai statišką tekstilės kūrinį galima būtų išplėsti iki laiku matuojamo ar jutiminio proceso.

Jos kūrinys išreiškia nuomonę apie tekstilės produkciją, apie „išmaniąją“ ir „moderniųjų technologijų“ tekstilę ir kviečia žiūrovą į tai įsitraukti. Unikaliai poetiškas ir mąslus darbas „Gamyklos garsai“ nusilenkia praeičiai, yra dabarties „balsas“ ir tikisi vietos ateityje.

Sarah E. Braddock Clarke

www.cmatson.com

 

 

 

Atgal

Komentavimas išjungtas.