Hillard, Ainsley RPS

Tema:Menininkai

 

AINSLEY HILLARD

1978

Jungtinė karalystė

KLOSTĖS. 2010. Žakardo audinių, iškiliosios grafikos ir keramikos instaliacija

 

Ainsley Hillard nori susieti praeitį ir dabartį, o jos meninė praktika paprastai pilna nuorodų į kokią nors vietą – ją veikia specifinės vietos ir jose įrašyti prisiminimai.

Kūrinių ciklas „Klostės“ yra Hillard reakcija į tuščią ūkinį pastatą, kuris kadaise buvo Niutono namo Landaile (Velsas) „drabužių valykla“. Daugeliui atrodytų, kad toks kambarys turi būti tuščias, be jokio žmogaus buvimo pėdsako. Hillard, įkvėpta šio užmiršto kambario ir subtilių praeities funkcijos pėdsakų, tyrinėjo užuominas į kasdieninius ritualus ir darbus, kurie vykdavo šioje erdvėje.

Sunku įsivaizduoti skalbimo ir sauso valymo darbus devyniolikto amžiaus pabaigoje, lyginant su šiandiena. Niutono namuose dirbo vyresnioji skalbėja Florie Keziah Hannell (mergautinė pavardė Keen, 1888–1985); tekstinis ir garsinis pokalbio su ja įrašai saugomi Nacionaliniame archyve (National Trust). Florie prisimena „gražias šimto metų senumo drobes, ornamentuotus audinius, plonus muslino sijonus ir siuvinius“.„Drabužių valykla“ buvo tik moterų vieta ir socialinė erdvė, kur darbas buvo sunkus ir tikrai ne iš maloniųjų, bet turbūt buvo galima justi jo prasmingumą. Taisant ir pertaisant, siuvant ir išardant, lankstant ir išlankstant. Šie veiksmai randa atgarsį Hillard darbuose per lytėjimo, audeklo ir atminties idėjas.

Žymėdama nebuvimą Hillard tikėjosi patvirtinti buvimą, atsekti ir sulieti valyklos istoriją su vietos specifika ir medžiagų reikšmėmis. Pusiau užbaigtų daiktų instaliacija – drabužių fragmentai, stalas, kuris sklando be krašto (galime įsivaizduoti jį beišnykstantį, bet štai – esame jo buvimo liudininkais); visi daiktai yra ne savo vietose: nei čia, nei ten, bet turbūt tapsmo momente. Tai nėra tiesiog įamžinimas, kol kas nebaigtas, kažkoks pilnas. Hillard siūlo kūrybinę skirtį tarp praeities ir dabarties. Žiojėjimas laike suteikia mums galimybę tapti autoriais, leidžia užpildyti plyšius. Šiame nebuvime Hillard primena mums, kad istorija yra visada kintanti.

(Aprašytoji istorija „Klostės“ sukurta menininkės Ainsley Hillard tyrimo National Trust archyve ir po to Angelos Maddock parašytos esė katalogui pagrindu.)

www.ainsleyhillard.com

 

 

Atgal

Komentavimas išjungtas.