Hillard, Ainsley Rewind into the Future

Tema:Menininkai

Ainsley Hillard

1987
Jungtinė karalystė

PĖDSAKAI. 2008. Garso ir tekstilės instaliacija

Menininkė iš Velso Ainsley Hillard savo garso-tekstilės instaliacijoje „Pėdsakai“ („Traces“) naudoja tradicinę tekstilę kartu su modernia skaitmenine programine įranga. 2008-ųjų lapkritį sukurtas darbas susideda iš dešimties penkiolikos rankomis austų dalių ciklo, teatrališkai išdėstyto erdvėje, apsupto skaitmeninio garso efektais. Vaizdas, jutimas ir garsas susilieja sukurdami daugiasluoksnį jutiminį patyrimą.

Dauguma Ainsley Hillard darbų, atskleisdami sąsajas tarp praeities ir dabarties, iki šiol būdavo sukurti site-specific principu (pritaikyti konkrečiai vietai). Minimos atminties ir nostalgijos idėjos, o palikti konkrečioje vietoje pėdsakai tampa simboliniais ženklais. „Pėdsakai“ primena, kaip anksčiau buvo naudojama galerija „Mission“, esanti Svonsyje, Velse, – tai buvo jūrininkų koplytėlė, bendruomenės susitikimo vieta.

Ši vietovė nufotografuota, išdidinta skaitmeniniu būdu ir perkeista naudojant „Photoshop“ programą. Gauti atvaizdai sublimacijos būdu buvo perkelti ant popieriaus ir tada „užkepti“ ant viskozės siūlų, naudojamų metmenims, kurie ataudžiami nailono siūlais. Šie pusiau peršviečiami metmenys ir elastinga struktūra leidžia atpažinti vaizdus. Tačiau jie šiek tiek išsikraipė audžiant rankomis. Tai suteikia darbui pikantiškumo, parodo, kad prisiminimai yra truputį „pakreipti“ arba ne visai teisingi. Žiūrovai judėdami erdvėje mato abi kūrinio puses, vaizdai tai pasirodo, tai išnyksta, scenos tai išblunka, tai susilieja, atpažįstamos formos tai atsiskleidžia, tai pasislepia.

Ainsley Hillard su „ProTool“ programine įranga, naudojama būtent skaitmeniniams erdvinio garso efektams, įrašė originalius pasirinktos erdvės garsus. Šnabždesių aidą ir varpų skambėjimą palydi žingsnių garsai ir balsai arba tyla. Garsai buvo paredaguoti, kad labiau susisietų su austomis formomis, jie įjungiami intervalais maždaug kas 40 sekundžių, atkartojant vienspalvę metmenų dengimo ataudais ritmiką. Garsai jungiami atsitiktine tvarka per penkias kolonėles, pastatytas galerijoje 1,5 metro aukštyje. Galutinį rezultatą menininkė įvardina kaip „garsinį audeklą“.

„Pėdsakai“ sėkmingai perteikia erdvės istoriją, kai kūrinys komunikuoja su publika, o ši jį priima akimis ir ausimis.

Sarah E. Braddock Clarke

www.ainsleyhillard.com

 

 

Atgal

Komentavimas išjungtas.