Bernardinai.lt: Virginija Vitkienė. Nuo Lozanos iki Kauno

Tema:Naujienos, Straipsniai

Nuoseklų Kauno bienalės parodų žiūrovą, aplankiusi daugumą ekspozicijų, viena paroda gali trumpai sutrikdyti. Kalbu apie Lozanos bienalės kolekciją, eksponuojamą Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus M. Žilinsko galerijos 3-ame aukšte.

Užėjus į pritemdytą salę, nusmelkia nuojauta, kad pasimetėme laike. Išties kuratorė Giselle Eberhard Cotton, atstovaujanti Toms Pauli fondui (Lozana, Šveicarija), siūlo žiūrovams susitikti su moderniajai ir postmoderniajai tekstilei reikšmingais vardais, kūriniais ir istorija.

Parodos eksponatai, sukurti XX a. septintajame ir aštuntajame dešimtmečiais, buvo pristatyti tuo metu pačioje garsiausioje ir reikšmingiausioje tekstilės meno parodoje Lozanoje (Šveicarija). Nuo 1962-ųjų iki 1995-ųjų šešiolika kartų surengta Lozanos bienalė tapo konceptualiosios tekstilės platforma.…

Plačiau

7 meno dienos: Ar šokis praturtino vaizdą

Tema:Naujienos, Straipsniai

Šokio programos „Judanti tekstilė“ refleksija

Virginija Vitkienė

Paradoksalu, bet šiuolaikinėje kultūroje, dar vadinamoje vaizdų kultūra, statiškas vaizdas meno vartojimo praktikose tapo paraštiniu dalyku.

Vaizdui privalu kisti (tarkim, videoprojekcijoje). Arba žiūrovui būtina pasiūlyti judėjimo trajektorijas (instaliacijoje) ir sąlygas (kaii erdvė sukuriama sąsajomis). Įdaiktintas vaizdas / akistata su vizualiu meno objektu šiuolaikinį žmogų erzina iš esmės, nes tariamai stabdo jį nuo raminančio veiksmo (nesvarbu, kuria kryptimi). Rengiantis vizualiai vartoti meno kūrinius galerijoje viliamasi, jog bus pasiūlyta „skaidrių projekcijos“ versija ir vaizdas keisis kas 5 sekundes.

Šokio spektaklio invazija į statiško meno kūrinio erdvę projekte „Judanti tekstilė“ manipuliuoja žiūrovo jausenomis: viena vertus, su…

Plačiau

Nemunas: Ratu aplink melancholijos dėžutę

Tema:Naujienos, Straipsniai

„Judanti tekstilė“ atsirado dviejų festivalių sutarimu. Tarptautinio šokio festivalio „Aura“ ir Kauno bienalės „Tekstilė“ organizatoriai nusprendė, kad menų susiliejimo kultūra (kuri jau seniai yra šiandienos prioritetas ir siekiamybė), sutampančios festivalių datos yra pačios palankiausios aplinkybės šešiems naujiems projektams atsirasti. Taip susitiko choreografai ir tekstilininkai iš viso pasaulio. Bendrauti nebuvo lengva, nes dažniausiai darbus teko pradėti virtualiai, o tik vėliau susitikti akis į akį. Paskutinį spalio savaitgalį parodyti du įspūdingi festivalio projektai, pateisinę visas viltis: „Melancholijos dėžutė“ Paveikslų galerijoje bei „Ratu“ Kauno „Akropolyje“.

Brolių dvynių iš Brazilijos „Os Gemeos“ instaliacija šį kartą puošia ne pastatų sienas, kaip anksčiau, bet eksponuojama Paveikslų…

Plačiau

Kaunoalėja.lt: „12 mėnulių”

Tema:Naujienos, Straipsniai

Sekmadienį Mykolo Žilinsko dailės galerijoje (Nepriklausomybės a. 12) vyko pasivaikščiojimas po „KAUNO BIENALĖ TEKSTILĖ ’11″ parodas. Tai aštuntoji tarptautinė „Kauno bienalė“, vykstanti rugsėjo 22 – gruodžio 25 dienomis miesto muziejuose, teatrų salėse ir viešose erdvėse. Tekstilės bienalė Kaune rengiama nuo 1997 m. (kas dvejus metus). Nuo tada ji tapo viena pagrindinių Europos tekstilės meno platformų (iš viso tokių specializuotų tekstilės parodų Europoje yra tik trys, o viena iš jų – vyksta Lietuvoje). Kūrinių vertė siekia šimtus tūkstančių litų. Daugiausia eksponuojami per pastaruosius penkerius metus sukurti kūriniai. Bienalę organizuoja Kauno dailininkų paramos fondas.

 

Ekskursijos metu pirmiausiai buvo supažindinta su M.…

Plačiau

15min: Apie Kristinos Čyžiūtės tapiseriją „Kovo 17-oji” ir intymius daiktų pasakojimus

Tema:Naujienos, Straipsniai

Kai šį rudenį pirmą kartą aplankiau Mykolo Žilinsko galerijoje trumpam apsistojusią aštuntąją Kauno bienalę TEKSTILĖ’11, pro Kristinos Čyžiūtės austą tapiseriją „Kovo 17-oji” praėjau gana abejingai, na, tik šyptelėjau – koks kraštutiniškai moteriškas menas, tikras namų šeimininkės darbelis: vaikai, virtuvės bufete išdelioti indai, kyšantis šaldytuvo kampas… Banalus kasdieninis vaizdelis, aptinkamas daugelyje mūsų nuotraukų albumų. Nieko menine prasme vertingo ar įdomaus ateities kartoms, – tyliai pamąsčiau ir tuoj pat pamiršau, ką regėjusi. 

Visgi rašyti apie šį darbą nusprendžiau ne nuobodulio apimta, o jau subjektyvių išgyvenimų dėka. Norėjau skaitytojams tinkamai pasiaiškinti, teks trumpai papasakoti aplinkybes. Šią vasarą su vyru kraustėmis į mano prieš…

Plačiau

Ispanijos žiniasklaida – apie Kauno bienalę TEKSTILĖ

Tema:Naujienos, Straipsniai

Parsisiųskite Andreas Mildes straipsnį Con(-)textos: textiles en tierras lituanas (tik ispaniškai) PDF formatu. 

Plačiau

Apie mus rašo Kanados žurnalas „Fibre Quarterly“

Tema:Kita, Naujienos, Straipsniai

Apie mus rašo kanadiečių žurnalas „Fibre Quarterly“. Apžvalgas anglų kalba parengė Joe Lewis, Alice Kettle.

Nuoodos į straipsnius:

Six Weeks on the Velvet Highway: A textile Journal by Joe Lewis

TEXERE Exhibition review by Alice Kettle

Kaunas Biennale 11 and ETN Rewind into the Future Conference 

Plačiau

lrytas.lt: Audinius kuria ir iš plieno

Tema:Naujienos, Straipsniai

Kauniečiai turi puikią progą pamatyti pasaulyje garsios japonų dizainerės Reiko Sudo kūrinius. Ji audinius kuria iš netikėčiausių medžiagų, o norėdama pasiekti ypatingo efekto, pasitelkia net ugnį.

Garsiausi pasaulio muziejai didžiuojasi, jei gauna sutikimą pristatyti R.Sudo kūrybą. Todėl kauniečiai taip pat neturėtų praleisti progos pamatyti japonės kūrinius – R.Sudo darbų paroda eksponuojama Nacionaliniame M.K.Čiurlionio dailės muziejuje.

Išskirtines teises atvežti japonės kūrinius į Lietuvą gavo Kauno bienalės „Tekstilė’11“ rengėjai. R.Sudo garsėja įdomiais eksperimentais. Ji savo audinius lanksto, glamžo, vynioja, tirpdo ir net degina. Dizainerė kuria netikėtus medžiagų derinius iš tradicinio šilko, medvilnės, vilnos, lino ar poliesterio pluoštų. Juos derina su laikraščių skiautėmis,…

Plačiau

Kauno diena: Tekstilės bienalė: Reiko Sudo tekstilinės vizijos

Tema:Naujienos, Straipsniai

Kauno bienalė Tekstilė’11 savo lankytojams suteikė galimybę pamatyti pasaulinio garso japonų dizainerės Reiko Sudo kurtus audinius.

 

Ji pasaulyje yra žinoma, kaip viena novatoriškiausių tekstilės produkcijos kūrėjų. R. Sudo darbai, kurie yra pristatomi garsiausiuose pasaulio muziejuose, dabar svečiuojasi Nacionaliniame M. K. Čiurlionio dailės muziejuje (V. Putvinskio g. 55).

 

R. Sudo yra bebaimė eksperimentatorė: ji lanksto, glamžo, vynioja, tirpdo ir galiausiai degina savo audinius. Dizainerės kurti darbai atskleidžia jos nepaprastus vizualinius ir techininius gebėjimus, kuriuos vainikuoja didelė šios menininkės drąsa.

 

R. Sudo tekstilę galima apibūdinti, kaip nenuspėjamą medžiagų kombinaciją. Tradiciniai šilko, medvilnės, vilnos, lino ar poliestero pluoštai patobulinami laikraščių,…

Plačiau

7 meno dienos: Technologijos tėra medijos

Tema:Naujienos, Straipsniai

Kauno bienalės „Tekstilė ’11“ dalis „Dar kartą istorija“

Rasa Andriušytė-Žukienė

2009–2010 m. laikotarpiu ruošiantis šiai bienalei, pokalbiuose su dailininkais teko patirti, kad dauguma jų turi savą „mažąją meno istoriją“, yra susikūrę paralelinius dailės pasaulius tarsi atramą savo kūrybai.

Tie paraleliniai dailės pasauliai dažnai netvarūs, kintantys, bet vis dėlto jie yra reikšmingi kaip asmeninės menininkų istorijos dalis. Jie – šios kuratorinės parodos, kurios idėja pagal bendrą 2011 m. Kauno bienalės sumanymą turėjo būti nukreipta į praeities apmąstymą („Dar kartą / Rewind“), pamatas.

Rengdamasi projektui, dabartinių Lietuvos tekstilės menininkų paklausiau, koks XX a. lietuvių kūrėjas(-a) arba kūrinys turėjo didžiausios reikšmės formuojantis jų…

Plačiau

7 meno dienos: Viskas nusėda ir kur nors lieka

Tema:Naujienos, Straipsniai

Laimos Oržekauskienės „Penkiasdešimtmetės. Pitijos“ galerijoje „Balta“

Monika Krikštopaitytė

Tai tikrų moterų atvaizdai ir joms iš tikro yra penkiasdešimt metų.

Tikrumas, sąžiningumas – vienas svarbiausių Laimos Oržekauskienės kūrybos principų. Todėl nekeista, kad jos darbuose nuolatos įtraukiamas fotografinis atvaizdas kaip dokumentas. Tačiau nuotrauka niekada nėra objektyvumo konstanta, o atvirkščiai – prielaida autentiškam subjektyvumui. Tai ne Henri Cartier-Bressono tikslios akimirkos ir net ne reiklus, tiriantis Diane Arbus spoksojimas. Artimiausiu fotografiniu analogu galėtų būti Remigijaus Treigio nuotraukos, kur užaštrintas laiko ir jausmo tirštumas. Tik Treigys nuotraukos plokštumą paverčia šuliniu leisdamas paviršiui susibraižyti ir apsiblausti, o Oržekauskienė atveria gylį klodama audinio faktūros ir tekstūros sluoksnius.…

Plačiau

Nemunas: Audronė Meškauskaitė. Tekstilės šokis į ateitį

Tema:Naujienos, Straipsniai

Niekas Kaune, tikėkimės, jau negalvoja, kad tekstilė yra tik siūlai ir audiniai, o tekstilininkės – skarotos močiutės prie staklių. Jau senokai esame pratinami prie naujų tekstilės formų ir jas grindžiančių teorinių idėjų. Daugiau nei dešimtmetį dalyvaujame tekstilininkų rengiamoje bienalėje, iškovojusioje Kaunui reikšmingą vietą šių menų srityje. Aštuntoji tarptautinė bienalė „Tekstilė’11“ vyks rugsėjo 22-gruodžio 4 d. miesto muziejuose, teatrų salėse ir viešosiose erdvėse. Net dvidešimtyje Kauno vietų bus eksponuojami kelių šimtų menininkų darbai, atkeliavę iš keturiasdešimties šalių. Tai veikiausiai didžiausios apimties ir ilgiausiai besitęsiantis kultūros renginys Kaune. Nors šiais metais nešvenčiamas joks jubiliejus, jame bus ypač svarbių ir įsimintinų įvykių visam…

Plačiau

7 meno dienos: Istorijos, pasakojimai ir (meta)tekstai

Tema:Naujienos, Straipsniai

 

Kauno bienalės „Tekstilė ´11“ paroda „Dar kartą pasakojimas“

Monika Krikštopaitytė

Tai konkursinė paroda – skirta istorijoms pasakoti ir perpasakoti. Kad ir į ką žiūrėtum, pasiūlyta pažvelgti iš asmeninės perspektyvos. Vakarų mentaliteto atstovai uždavinį suprato iškart, dalis net pernelyg tiesiogiai. Todėl nemažai viena į kitą panašių istorijų apie šeimos šaknis, svarbias tik todėl, kad autorei(-iui) širdį gaivina, atkrito.

Menininkės(-ai) iš Rytų regionų, kaip žinia, sąvokas ego, aš, asmeninis iššifruoja sunkiau arba visai kitaip, todėl buvo galima stebėti mitų ar kitokio tipo kolektyvinių istorijų pasirodymą, per kurį asmuo suvokia save. Štai Wangas Haiyuanas per vėjyje besiplaikstančių vėliavų instaliaciją kalba apie laisvės…

Plačiau

15min.lt: Kaunas taps pasauline tekstilės sostine

Tema:Naujienos, Straipsniai

Septyniasdešimt keturios dienos šiuolaikinio meno parodų, paskaitų, dirbtuvių, miesto renginių, šokio ir tekstilės pasirodymų, tai – aštuntoji Kauno bienalė „Tekstilė”.

Rugsėjo 22 dieną prasidėsiantis kas du metus organizuojamas renginys į galerijas ir miesto erdves sukvies virš 100 menininkų, kuratorių, lektorių iš daugiau nei 30 pasaulio šalių. Tai bus pati didžiausia iki šiol surengta bienalė „Tekstilė”. Jau dabar jos dalyviams ir svečiams rezervuoti trys Kauno viešbučiai. Tikimasi sulaukti labai daug svečių iš užsienio ir Lietuvos.

Diktuoja madas pasaulyje

Nuo 2005-ųjų, kai tradicines konkursines Kauno tekstilės parodas pakeitė tarpdisciplininio pobūdžio renginiai, kuruojami tarptautinės komandos (kurios sudėtis taip pat kinta su kiekvienų metų…

Plačiau

Kauno diena. Tekstilės bienalė: nuo tradicinių audinių iki sumanių drabužių

Tema:Naujienos, Straipsniai

Protingi drabužiai, reaguojantys į vilkinčiojo emocinę būseną, pasaulinės tekstilės žvaigždės, jėgas suvieniję vizualiojo meno ir šokio atstovai – visa tai bus galima išvysti po savaitės prasidedančioje Kauno bienalėje „Tekstilė‘11“.

Trys laiko kryptys

„Per bienalę Kaunas taps ne tik Lietuvos, bet ir viso pasaulio tekstilės sostine“, – užsiminė bienalės valdybos pirmininkė tekstilininkė Laima Oržekauskienė.

Šiemetė bienalės programa susideda iš trijų dalių, angliškai skambančių tarsi komandos arba magnetolos mygtukų pavadinimai: „Dar kartą“ (Rewind), „Šokam“ (Play) ir „Pirmyn“ (Forward).

„Programų pavadinimai simbolizuoja tris laiko kryptis mene: praeitį, dabartį ir ateitį. Bienalė šiais metais kalba apie meną, mokslą ir pramonę. Po bienalės stogu šiemet…

Plačiau

Galerija atlaisvins erdves tekstilės bienalei

Tema:Naujienos, Straipsniai

Galerija atlaisvins erdves tekstilės bienalei

Vaida Milkova

Norintieji aplankyti parodas, veikiančias M.Žilinsko dailės galerijoje, turėtų tai padaryti iki šeštadienio. Rugsėjo 3 d. galerija trims savaitėms užvers duris. Galerija yra Nacionalinio M.K.Čiurlionio dailės muziejaus padalinys. Muziejaus direktorius Osvaldas Daugelis tikino, kad laikinai uždarius M.Žilinsko dailės galeriją, jos darbuotojai nesėdės rankas sudėję – ruošis aštuntosios Kauno bienalės TEKSTILĖ’11 parodų atidarymui. M.Žilinsko galerija taps pagrindine bienalės parodų erdve. Anksčiau, ruošdamiesi bienalei, neužsidarydavome, nes jos parodų mastelis nebuvo toks didelis. Dabar beveik visą trijų aukštų galerijos parodinį plotą užims vien bienalės ekspozicijos. Mes – vieninteliai Kaune, galintys priimti tokio masto parodas su jas lydinčiais…

Plačiau

Kauno bienalė TEKSTILĖ’11: 74 šiuolaikinio meno dienos

Tema:Naujienos, Straipsniai

Kauno bienalė TEKSTILĖ’11: 74 šiuolaikinio meno dienos

74 dienos šiuolaikinio meno parodų, paskaitų, dirbtuvių, miesto renginių, šokio ir tekstilės pasirodymų, tai –aštuntoji Kauno bienalė TEKSTILĖ. Prasidėsianti rugsėjo 22 dieną, Kauno bienalė į galerijas ir miesto erdves sukvies virš 300 menininkų, kuratorių, lektorių iš beveik 40 pasaulio šalių. Nuo 2005-ųjų, kai tradicines konkursines Kauno tekstilės parodas pakeitė tarpdisciplininio pobūdžio renginiai, kuruojami tarptautinės komandos (kurios sudėtis taip pat kinta su kiekvienų metų iššūkiu), Kaunas tapo vienu reikšmingiausių tekstilės kultūros centrų pasaulyje. Ryškūs meno kūrėjai, įstabūs jų kūriniai, bendradarbiavimo programos, atviros kūrybinės dirbtuvės, kuruotos įvairių šalių meno kolekcijos, edukacinės programos, diskusijos, kritika ir…

Plačiau

Vaida Milkova. J.Wielandas šokį jungs su skulptūra. Kauno diena // 2011-08-02

Tema:Naujienos, Straipsniai

Žinomas vokiečių kilmės choreografas su keletu „Auros“ šokėjų užsidarė šio šokio teatro studijoje dešimčiai parų intensyvaus darbo. Per tiek laiko turėtų gimti naujo šokio apmatai.

Šokio spektaklį „box melancolique“ rugsėjo pabaigoje išvys tarptautinio renginio „Judanti tekstilė“ žiūrovai. Likus savaitei iki premjeros, J.Wielandas žada sugrįžti į Kauną ir šokį toliau tobulinti. Tačiau premjera garsiam choreografui nėra paskutinis taškas kūryboje – jis tikina, kad šokis gali keistis ir po premjeros.

Neišsitekęs klasikinio baleto rėmuose, buvęs baleto šokėjas J.Wielandas pasuko į šiuolaikinio šokio erdves. Dabar garsus vokiečių kilmės choreografas savo laiką dalija tarp dviejų žemynų: Europos ir JAV. J.Wielandas vadovauja savo šokio trupei…

Plačiau