Seminaras GARSŲ RAŠTAI IR KODO TEKSTILIŠKUMAS

Kuratorė: dr. Karen Gaskill
Vieta:
Nacionalinio M.K.Čiurlionio dailės muziejaus M. Žilinsko dailės galerija (Nepriklausomybės a. 12, Kaunas)
Seminaras: pirmadienis, 2015 m. rugsėjo 21 d., 10.30–16.30 val. (Registracija: k_gaskill@craftscouncil.org.uk (Karen Gaskill) ir / arba neringa@biennal.lt (Neringa Stoškutė)
Pasirodymas: pirmadienis, 2015 m. rugsėjo 21 d., 19–21.30 val., Alexas Mcleanas ir Davidas Littleris
Kūrybinės dirbtuvės: antradienis, 2015 m. rugsėjo 22 d., 10.30–12.30 val., Alexas Mcleanas, programavimas realiu laiku

Knyttan & Common Works  RECOUNTED ­ AN ORAL SAMPLER / ATPASAKOJIMAS - ŽODINIS BANDINIŲ ĖMIMAS

Knyttan & Common Works RECOUNTED ­ AN ORAL SAMPLER / ATPASAKOJIMAS – ŽODINIS BANDINIŲ ĖMIMAS

 

SEMINARO PRANEŠĖJŲ TVARKARAŠTIS (2015 m. rugsėjo 21 d.)

10.30 val. Registracija
10.45 val. Susipažinimas ir „Garsų rašto“ apžvalga
Karen Gaskill, „Crafts Council“, Jungtinė Karalystė, ir Janis Jefferies.

Prof. Janis Jefferies pristatys 2015-ųjų kolektyvinę monografiją The Handbook of Textile Culture, kurią sudarė Janis Jefferies, Diana Wood Conroy ir Hazel Clark. 

11.00–12.30 val.
1 diskusija JUDESIAI / Myrto Karaniko ir Tincuta Heinzel

12.30–13.30 val. Pietų pertrauka

13.30–15.00
2 diskusija ATLIKIMAS / Fabio Lattanzi Antinori ir David Littler

15.00–16.30 val.
3 diskusija  ŽYMĖJIMAS / James Bulley ir Alex Mclean

16.30 val. Padėkos ir uždarymas

 

 

Karen Gaskill
JUDESIAI
MYRTO KARANIKA IR JEREMY KEENANAS
Myrto Karanika yra architektė ir menininkė. Ji dirba su įvairiomis sritimis: erdvės dizainu, interaktyviuoju menu, garso menu ir biologija. Derindama švelniąsias technologijas su tradicine meno praktika, pavyzdžiui, iliustravimu, raižymu, dygsniavimu ir siuvinėjimu, ji kuria reaktyvias tekstilines instaliacijas, kuriomis siekia atskleisti suvokimo veiklos aspektus ir kūnišką kontaktą erdvės pajutimo kontekste.
Jeremy Keenanas save išreiškia per muziką, garsų instaliacijas ir įtraukiančius daugiakanalius garsus. Pastaruoju metu jis ėmėsi generuojamųjų kompozicijų, gyvų elektroninės muzikos pasirodymų ir garso instaliacijų. Jį domina įsivaizduojami signalai, girdimas ir negirdimas grįžtamasis ryšys, naujai pertvarkytos įprastos garso priemonės, kaip antai garsiakalbiai ir mikrofonai, taip pat garsui būdingos komunikacijos galimybės. Jeremy kuria akustinius darbus pasitelkdamas judesius, garso įrašus, grįžtamąjį ryšį ir šviesą.

TINCUTA HEINZEL
Tincuta Heinzel yra menininkė, mokslininkė ir kuratorė. Ji priklauso asociacijai „2580“ (Klužas, Rumunija) ir organizacijai „Paidia Institute“ (Kelnas, Vokietija). Užbaigusi Vaizduojamojo meno ir kultūrinės antropologijos studijas, 2012 m. ji gavo magistro laipsnį 1-ajame Paryžiaus universitete, Prancūzijoje. Menininkės tyrimų sritis yra meno ir technikos mokslų santykis, ypač daug dėmesio skiriant išmaniajai tekstilei ir dėvimosioms technologijoms.
2002–2003 m. Tincuta dirbo moksline bendradarbe Prancūzijos vyriausybėje, o 2005 m. tapo Vokietijos akademinių mainų tarnybos (DAAD) moksline bendradarbe Meno ir medijų centre (ZKM) Karlsruhėje. 2010 m. ji rezidavo Medijų meno akademijoje (KHM) Kelne, Vokietijoje. Tincuta inicijavo, kuravo ir koordinavo kelis projektus, kaip antai „Areas of Conflu(x)ence“, pagal programą „Liuksemburgas ir Sibiu 2007 – Europos kultūros sostinės“, redagavo leidinį „Menas, erdvė ir atmintis skaitmeniniame amžiuje“ („Art, Space and Memory in the Digital Era“), kurį 2010 m. išleido „Paidia Publishing House“ (Bukareštas), ir koordinavo „Studia Philosophia“ numerį skaitmeninių technologijų fenomenologijos tema (Nr. 3/2010). http://www.textiltronics.com

ATLIKIMAS
DAVIDAS LITTLERIS
Davidas Littleris yra garso ir vaizdo menininkas ir kuratorius. Jis labiausiai domisi ryšiais tarp žmonių, vietų, darymo ir garso. Per 25 metų karjerą menininkas kūrė, tyrinėjo kultūras ir tekstilę, sudarė galimybes įvairių disciplinų menininkams bendradarbiauti, eksperimentuoti, kurti ir eksponuoti naujus darbus. Padedamas „Crafts Council“ įsteigto „Spark Plug Curators“ apdovanojimo ir Britų tarybos, 2008 m. jis įsteigė tarptautinį menininkų kolektyvą „Sampler-Culture Clash“, tyrinėjantį ryšius tarp žmonių, tekstilės ir garso.
„Sampler-Culture Clash“ surengė daugiau kaip trisdešimt pasirodymų, rezidentūros programų, kūrybinių dirbtuvių ir diskusijų Jungtinėje Karalystėje ir kitose šalyse, bendradarbiaudamas su menininkais ir organizacijomis, kaip antai Nacionaliniu šiuolaikinio meno muziejumi (MNAC), Nacionaliniu Rumunijos valstiečių muziejumi ir festivaliu „Rokolectiv“ Bukarešte, Šiuolaikinio utopijos valdymo asociacija (CUMA) Stambule, Kauno bienale, Alsterio meno ir dizaino festivaliu, Viktorijos ir Alberto muziejumi Londone, Siuvinėtojų gildija, „Atlas Arts“ Skajaus saloje, Škotijoje, laboratorija „Future Everything“ Mančesteryje, Vitvorto meno galerija, Ferminvudso šiuolaikinio meno centru ir daugybe kitų tekstilininkų grupių bei švietimo institucijų visoje Jungtinėje Karalystėje.
Pastaruoju metu Davidas drauge su Anglijos liaudies dainų ir šokių draugija kuravo projektą „Yan Tan Tethera: Songs of Textile Folk“ ir parodą „Is She Blew?“ galerijoje „R-Space“, Lisberne, Airijoje. Šie du projektai tyrinėja kadaise natūralų ryšį tarp gaminimo, gamintojo ir dainos. http://davidlittler.tumblr.com / www.samplercultureclash.org.uk

FABIO LATTANZI ANTINORI
Fabio Lattanzi Antinori dirba su įvairiomis medijomis, tarp jų skulptūra, graviūra ir sąveikiomis instaliacijomis. Jo darbai tyrinėja korporacinių sistemų valdžios ir kontrolės kalbą ir jos poveikį individo įsitikinimų sistemai. Per šią praktiką menininkas siekia pažinti mistinį ir beveik antgamtišką mechanizmą, per kurį vyraujanti politinė ir ekonominė jėga formuoja tikrovę ir galiausiai keičia tikėjimą ir pasitikėjimą visuomene kaip visuma. Fabio pasitelkia technologijas kaip tyrimo priemones ir siekdamas atverti erdves netikėtumams. Daugelio jo darbų pamatas yra duomenys, dažnai naudojami įtakai daryti ir kontroliuoti. Jie diktuoja menininko kūrinių formą ir neretai funkciją. Fabio darbai pasižymi dirbtinai paprastu iššifravimo lygmeniu, perkeltu į perpintus simbolinių prasmių sluoksnius, siekiant sukurti valdžios ir tikėjimo kalbos metaforą. http://fabiolattanziantinori.com

ŽYMĖJIMAS
JAMESAS BULLEY
Menininko ir kompozitoriaus Jameso Bulley (g. 1984 m.) darbai tyrinėja garsų komponavimą per konkrečiai vietai kuriamas instaliacijas, skulptūrą ir sistemų meną.
Tęstinis jo projektas „Tactus“, tiriantis galimybes sukurti akliesiems ir regėjimo negalią turintiems asmenims skirtą tiesioginę meno formą, verčia rašytinę kalbą liečiamosiomis garsų partitūromis. 2009 m. ši koncepcija buvo įvertinta fondo „Leverhulme Trust“ apdovanojimu. 2011 m. teatre „Bush Theatre“ įrengta net kelias patalpas apimanti instaliacija „This Is Where We Got to When We Came In“, sukurta su menininku grupe „Non Zero One“, laimėjo „Off West End“ apdovanojimą geriausios pramogos kategorijoje. Su Davidu Shearingu sukurta sonografinio kraštovaizdžio instaliacija „And It All Comes Down to This“ 2012 m. festivalyje „World Stage Design“ buvo įvertinta auksiniu medaliu instaliacijos dizaino kategorijoje. 2013 m. ilgametė partnerystė su sistemų menininku Danieliu Jonesu pavadinimu „Jones/Bulley“ buvo nominuota „Britų metų kompozitoriaus“ apdovanojimui. Nuo tada garsioji Jameso ir Danielio miško instaliacija „Living Symphonies“ gastroliuoja. Šį kūrinį užsakė labdaros organizacija „Sound and Music“, Jungtinės Karalystės miškininkystės komisija ir Anglijos meno taryba. www.jamesbulley.com

ALEXAS MCLEANAS
Alexas McLeanas yra tarpdisciplininis mokslininkas, besidomintis programavimu realiu laiku, tekstilės raštais ir muzika, pasirodymams skirtomis vartotojo sąsajomis, programinės įrangos menu, kūrybiniu švietimu ir skaitmenine kultūra. Jis yra vienas iš Meno ir humanitarinių mokslų tyrimų tarybos (AHRC) Kodavimo realiu laiku tyrimų tinklo vadovų ir vyriausiasis AHRC projekto „Weaving Codes, Coding Weaves“ tyrinėtojas. Abu šie projektai atitinka jo susidomėjimo sritį. Juose analizuojamos technologijos, o programinis kodas pateikiamas kaip lingvistinė kultūriškai prasminga terpė. 2011 m. Londono Goldsmito universitete jis apsigynė mokslinį darbą „Menininkai programuotojai ir programavimo kalbos mene“ ir šiuo metu yra Žmogaus ir technologijų sąsajos mokslinis bendradarbis bei direktoriaus pavaduotojas Lidso universiteto Muzikos mokyklos Tarpdisciplininiame muzikos mokslinių tyrimų centre (ICSRiM).

Alexas aktyviai dirba skaitmeninio meno srityje: be kita ko, jis pirmininkavo 2012 m. vykusiai Tarptautinei realaus laiko sąsajų konferencijai, surengė daugiau kaip 80 elektroninio meno renginių „Dorkbot“, prisidėjo prie finansavimo steigiant programavimo realiu laiku organizaciją „TOPLAP“, judėjimą „Algorave“ ir algoritminių įrašų bendrovę „Chordpunch“. Per pastaruosius 14 metų Alexas surengė daug pasirodymų drauge su įvairiais partneriais, kaip antai programavimo realiu laiku grupe „Slub“ (http://slub.org) ir choreografe Kate Sicchio (http://sicchio.com). Šiuo metu drauge su naujos muzikos agentūra „Sound and Music“ jis vykdo kompozitorių kuravimo programą, o su profesorium Rogeriu Deanu rengia Oksfordo algoritminės muzikos vadovėlį.  http://yaxu.org/

///////

PASIRODYMAS. ALEXAS MCLEANAS IR DAVIDAS LITTLERIS
„Yaxu“ – realiu laiku programuojama raštais grindžiama technomuzika.
„Yaxu“ – tai solinis Alexo McLeano projektas, kuriame realiu laiku programuojama lengva technomuzika ir gyvai remiksuojami kūriniai iš trumpo albumo „Peak Cut“, kurį neseniai išleido įrašų bendrovė „Computer Club“. Jo kompiuterio ekranas bus rodomas stambiu planu, kad žiūrovai matytų kodą ir teksto perėjimą nuo sudėtingų prie paprastų struktūrų. Kaune išvysime pirmą bendrą Davido Littlerio ir Alexo McLeano darbą, kuriame menininkai sujungs savo garsų praktikas, įkvėptas tekstilės.

KŪRYBINĖS DIRBTUVĖS – ALEXAS MCLEANAS
Programavimas realiu laiku su „Tidal“. „Tidal“ – tai programavimo realiu laiku kalba, leidžianti kurti muziką iš raštų, išreikštų kodo pavidalu. Alexas ją sukūrė per daugelį metų – iš pradžių tam, kad galėtų kurti laužytus muzikos ritmus tokiuose renginiuose kaip „Algoraves“. Dabar šios pastangos virto nemokamo atvirojo kodo projektu su augančia bendruomene, kurioje ši kalba naudojama įvairiai muzikai kurti. Kūrybinėse dirbtuvėse vedėjas pristatys „Tidal“ poliritminio ritmo notaciją ir raštų virsmų biblioteką, paaiškins, kaip derinant šias dvi paprastas dalis gaunami sudėtingi rezultatai ir kaip juos panaudoti per pasirodymą. Taip pat Alexas pademonstruos, kaip galima panaudoti „Tidal“ regimiesiems raštams kurti. Kūrybinės dirbtuvės baigsis algoritminių būgnų rateliu, kuriame dalyviai galės nukopijuoti ir pagroti vienas kito „Tidal“ raštus. Šis įvadinis seminaras tinka visiems, net jei dalyvis neturi jokios programavimo ar muzikos kūrimo patirties. Dalyviai turėtų atsinešti kompiuterius ir ausines.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

*