REKOMENDUOJAME: IŠ DĖŽĖS. IX-oji tarptautinė tekstilės miniatiūrų bienalė

IŠ DĖŽĖS. Devintoji tarptautinė tekstilės miniatiūrų bienalė

Janinos Monkutės-Marks muziejus
J.Basanavičiaus 45, LT-57182 Kėdainiai, Lietuva

2015 09 04 – 2015 10 17

plakatas

Parodos koncepcija grįsta metafora, reiškiančia kūrybingą, nestandartinį mąstymą, paremtą naujomis idėjomis, atmetantį senas taisykles, leidimus ir praktikas, išsiveržiantį iš uždaros erdvės (tarsi iš dėžės) į platesnį idėjų, minčių ir asociacijų lauką. Dėžė – reglamentacijų, apribojimų, nustatytų taisyklių simbolis, anglų kalboje, be tiesioginės prasmės, egzistuojanti ir kaip išsilaisvinimą iš išankstinių schemų ir suvaržymų reiškianti idioma. Išsiveržimas iš dėžės reikštų gebėjimą matyti pasaulį kitaip, priešingai šablonams ir rutinai. Lietuviams dėžė turi ir tiesioginę prasmę – tai skrynia, kurioje nuo seno buvo laikomi audeklai, drabužiai, rankdarbiai. Neturėti kraičio skrynios – didelė negarbė merginai ir jos šeimai. Tokiu būdu, derinant metaforinę dėžės reikšmę su tiesiogine, dailininkai skatinami praverti savo kūrybos skrynias, parodyti nuo pašalinių akių saugotus saviraiškos turtus.

        Ką reiškia XXI amžiaus dailininkui kūrybiškai žvelgti į aplinką, situacijas ir problemas? Autentiškumo blyksniai, ekscentriški kūrybiniai žingsniai, gebantys sukelti emocinę įtampą, gali pasimesti globalizmo sąlygomis vešinčio nuomonių liberalizmo, simuliakrų, praeities meno citatų jūroje. Kaip tokioje vizualinių idėjų ir formų sumaištyje išsiskirti iš minios? Gal naujomis kūrinių formomis ir technikomis, netikėta temos interpretacija, neįprastais kūrinio panaudojimo atvejais? Galbūt pabrėžtais tapatybės ženklais, individualia savistaba, aktualizuotu požiūriu į bendražmogišką ir istorinę praeitį, keistumo ar intelekto proveržiais? Kadangi originalumo samprata skiriasi skirtingose kultūrose, įvairių šalių menininkai parodoje rodo savitą originalumo suvokimo lauką.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

*